Was gibt es Neues?

LOGOTHERAPIE

Weltweites Renommée geniesst die Psychotherapeutin Elisabeth Lukas, die 2014 die Ehrenprofessurwürde der Universität Moskau erhalten hat. Sie machte das logotherapeutische Werk von Viktor E. Frankl wie keine andere bekannt.
Vor kurzem erschien die erweiterte und neue Entwicklungen des ICD berücksichtigende 4. Auflage ihres "Lehrbuch der Logotherapie." Das einzige Lehrbuch der Logotherapie weltweit!  - Als Sonderdruck aus diesem Lehrbuch haben auch wir das Kapitel "Gedanken zu einer Rhetorik der Liebe" herausgegeben.

Die aktuelle Neuerscheinung von Dr. Elisabeth Lukas ist das gemeinsam mit Dr. Heidi Schönfeld verfasste Buch "Sinnzentrierte Logotherapie", das als praktische Fortführung des Lehrbuches zu verstehen ist und sich vor allem an Auszubildende in der Logotherapie richtet, aber auch von Klienten verstanden und mit Gewinn gelesen kann. "Mit einem Mal versteht man, was Logotherapie ist!"

Die Reihe der Neuauflagen der viel gelesenen Taschenbücher von Elisabeth Lukas wurde fortgesetzt: "Spannendes Leben. In der Spannung zwischen Sein und Sollen". als erweiterte 4. Auflage! – "Inspirationen für die Seele. Das geistige Erbe Viktor E. Franklsist die 2. veränderte Auflage ihrer Einführung zum Denken von Frankl. "Wertfülle und Lebensfreude. Logotherapie bei Depressionen und Sinnkrisen" liegt auch bereits in der 4. neubearbeiteten Auflage vor! – "Lebensstil und Wohlbefinden. Seelisch gesund bleiben" in der 3. erweiterten Auflage! –  Mehr unter: Neuerscheinungen ...

 

KLAGENFURTER INTERDISZIPLINÄRES KOLLEG

In dieser neuen Buchreihe werden die Ergebnisse einer akademischen Novität publiziert, des „Interdiziplinären Seminars“. Diese neue Einrichtung an der Alpen-Adria-Universität Klagenfurt hat zum Ziel, die Studierenden an die interdisziplinäre Auseinandersetzung mit Sichtweisen verschiedener Wissenschaftsdisziplinen heranzuführen und sie dadurch für die komplexen Problemstellungen in der Praxis zu sensibilisieren. 

2019 erschien ein weiterer Band, der dem Thema "undefinedAnthropozän gewidmet ist, herausgegeben von Prof. undefinedHeike Egner und Dr. Horst Peter Gross.

 

FERDINAND TÖNNIES

Das Werk des visionären deutschen Soziologen wird besonders gepflegt und aufbereitet von der Ferdinand-Tönnies-Arbeitsstelle am Institut für Technik- und Wissenschaftsforschung der Alpen-Adria-Universität Klagenfurt. Leitung Prof. Dr. Arno Bammé. Zuletzt erschienen in der Reihe "Materialien" die Bände 33 "undefinedSoziologische Schriften IV (1916-1920)" und 36 "undefinedFerdinand Tönnies: Fortschritt und soziale Entwicklung 

Ergänzend erschienen in der Reihe Tönnies im Gespräch die Neuauflage des klassischen Buches von Ernst Jurkat "Reine und angewandte Soziologie" (Bd.9). Mehr unter: Neuerscheinungen ...

 

FREIZEIT UND TOURISMUSWISSENSCHAFT

"Gesundheitsreisen und Gesundheitstourismusvon H.Jürgen Kagelmann und Walter Kiefl präsentiert in einem Band eine präzise Einführung in das komplexe Themengebiet und ein Lexikon aller derzeit bekannten Reisearten. 

 

Annual Report China Outbound Tourism Development 2009/2010

Annual Report China Outbound Tourism Development 2009/2010
English Edition
2010
350 Seiten, Paperback,
ISBN: 978-3-89019-700-5
EUR[D] 210,00
50 million Chinese will cross the border in 2010 to see the world and to spend money on outbound tourism. Who are these travellers, what are their expectations, their behaviour, their cultural and regional differences? Everybody has a story to tell about Chinese visitors, but up-to-date and reliable facts and figures are difficult to find. Finally, an authoritative report is available from CTA, the official tourism research institute of the China National Tourism Administration CNTA.

CTA ANNUAL REPORT 2009/2010 – English Edition: More than 350 pages, more than 150 tables and graphs, presenting data up to September 2009 about all aspects of China’s Outbound Tourism!

 

Including detailed information about tourists’ behaviour at their destination, consumption, analysis of satisfaction levels, market analysis and the socio-economic backgrounds of tourists by region.

 

Factors which influence China’s outbound market, consumption characteristics, business development and detailed information on the development of outbound tourism in the five major cities Beijing, Shanghai, Guangzhou, Chongqing and Chengdu are all included in the report.

 

CTA ANNUAL REPORT 2009/2010 - English Edition provides the best available reference for tourism organizations, service providers, tourism promotion organizations, researchers and anyone interested in the Chinese outbound tourism market. The English Edition of the CTA ANNUAL REPORT 2009/2010 is published in cooperation between CTA and COTRI.

 

COTRI is a leading independent research institute for research, consulting and quality assessment relating to the Chinese Outbound Tourism market. It’s headquarter is located in Germany, with offices and cooperation partners in China and several other countries.

CTA ANNUAL REPORT 2009/2010 - English Edition consists of six chapters which provide a comprehensive picture of China’s outbound tourism in 2009.

- Chapter One includes a brief introduction of the market environment for outbound tourism. Operations within the industry and product innovation, along with market conditions and tourists’ behaviours are described in detail in this chapter.

- Chapter Two provides a complete analysis of factors which have impacted the outbound tourism market nationwide and worldwide.

- Chapter Three analyzes basic characteristics of the outbound tourism industry in China as well as operational trends in the industry and product innovations.

- Chapter Four refers to consumer trends in outbound tourism in China, especially characteristics of consumer behaviour at the destination. Statistics from detailed satisfaction evaluations of outbound tourism can be found here.

- Chapter Five explores typical cases of impact on markets, a market overview and explication of industry operations in the North, East, South and Southwest of China, especially in Beijing, Shanghai, Guangzhou, Chongqing and Chengdu.

- Chapter Six includes a discourse on the environment for development of Chinese outbound tourism as well as controls over development trends. Recommendations to authorities, business operators, tourist destinations and other related bodies provide valuable insights for every company and organisation interested in the Chinese outbound tourism